Vejen til din fremtid starter på SG

Åbent Hus

Åbent Hus afholdes i 2025 mandag den 27. januar kl. 19. Aftenen starter med fælles oplæg i hallen fra kl. 19.00-19.45, hvorefter du kan møde elever, lærere og forældre til nuværende elever rundt på skolen og eventuelt tage en snak med vores studievejledere.

Vejen til din fremtid begynder på Silkeborg Gymnasium

5 grunde til at vælge Silkeborg Gymnasium

FAGLIGHED

Vi ligger helt i top i Danmark, når det gælder både elevtilfredshed og karakterer.

FÆLLESSKAB

Vi har et stærkt fællesskab - med masser af frivillige aktiviteter, et stærkt elevdemokrati og spændende arrangementer.

FREMTID

Vi har et særdeles bredt udvalg af studieretninger og valgfag - og talentaktiviteter inden for alle hovedområder. Her kan du holde alle fremtidsmulighederne åbne.

FACILITETER

Vi har et inspirerende miljø både indenfor og udenfor, fx for idræt og de naturvidenskabelige fag.

SG ÅBNER VERDEN

Med en studentereksamen fra SG får du tre uforglemmelige år både fagligt og socialt - og alle døre er åbne til din fremtid.

Hvis du vil vide mere...

Hvis du ønsker flere informationer om dine muligheder på Silkeborg Gymnasium, kan du:

• Sammensætte dit eget gymnasieforløb via SG-vælgeren. Her kan du kombinere de studieretninger, du er interesseret i, med vores brede palet af valgfag.

• Søge informationer om bl.a. fagene, det sociale miljø, de internationale studieretninger, talenttilbuddene og meget mere her på vores hjemmeside eller i vores præsentationshæfte Studieretninger '24.

• Kontakte en studievejleder for en individuel samtale.

Sociale aktiviteter

Science på SG