Avanceret matematik efter skoletid

Masterclass Matematik

2016-04-13-133746.jpg
Masterclass Matematik på ekskursion

Masterclass Matematik henvender sig specifikt til elever i 3.g, som overvejer en uddannelse med matematisk indhold efter gymnasiet. Masterclass Matematik består af to dele, nemlig:

• Talentundervisning, lokalt på gymnasiet, i avanceret matematik, primært talteori og kryptologi.
  • En 2-dages ekskursion sammen med cirka 30 andre talentfulde, matematik-interesserede elever fra andre gymnasier. Ekskursionen består af en blanding af foredrag, workshops og socialt samvær.

Målet er, at det faglige indhold og mødet med andre matematik-interesserede elever, kan stimulere deltagernes interesse for matematik, og give dem lyst til at tage en videregående uddannelse indenfor det matematiske fagområde.

Masterclass Matematik blev afviklet første gang i 2009, og det er siden blevet gennemført hvert år med deltagere fra Silkeborg Gymnasium og et antal andre gymnasier i vores nærområde.
For yderligere information kan du kontakte:

• Thomas Risgaard Laustsen TL Lectio

Thomas Risgaard Laustsen (TL)

tl@sg.dk

• Fysik